MORGAS RESTURANT APP

Tutti i servizi nel palmo della tua mano

Morgas Resturant App pè un’applicazione sviluppata per Prenotare e ordinare cibo direttamente dal cellulare, l’applicazione consente di prenotare, scegliere il tavolo e dopo la prenotazione da la possibilità di ordinare dal menu in maniera preventiva per la cena (per affrettare il servizio)

Problem & Solution

Sempre più frequentemente la gente vuole avere la possibilità di scegliere, scegliere cosa comprare, scegliere dove andare, scegliere che cosa mangiare e non comprare a scaltola chiusa bensì avere la possibilità di guardare cosa si compra in maniera tangibile, come ad esempio prenotare un tavolo in una posizione che ci piace; sei in ritardo e desideri mangiare il prima possibile? scegli dal menu prima di andare e gustati ciò che vuoi

Understand the users

Ho condotto interviste  lcreato mappe dell’empatia per capire gli utenti per i quali sto progettando e le loro esigenze. un gruppo di utenti primario identificato attraverso la ricerca era costituito da adulti lavoratori che non hanno tempo per cucinare i pasti


Questo gruppo di utenti ha confermato le ipotesi iniziali sui clienti del Morgas Resturant, ma la ricerca ha anche rilevato che il tempo non era l’unico fattore che limitava gli utenti dal cucinare in casa. Molti di loro volevano uscire a cena per stare con il patner per una notte in un ristorante

bussiness man 1

Maurizio

Age: 58 years old
Location: Pisa
Education: Istituto alberghiero
Hometown: Pisa

Bio

Maurizio is a 58-year-old man who lives with his dog and his family in Pisa in the peripheral area, sometimes he has problems with the telephone line which does not take very well in those areas, nevertheless he has a wifi line available if there was an application to book the restaurant and have all the information would have no problem booking or withdrawing the reservation in case of problems

Goal

  • Take the dog to restaurants where he goes to dinner
  • Book in advance and have the option to collect your booking

Frustrations

  • He doesn’t know if the resturant give thepossibility to enter for dogs
  • He lives in a place with little connection and sometimes the cell phone doesn’t work despite the wifi internet connection

Maurizio's journey

resturant project

Paper first

The process below begins with my initial ideas wireframes, then moves to mockups, and finally to the high-fidelity prototype. Taking the time to draft iterations for each screen of the app on paper ensured that the elements that made it to digital wireframes would be well-suited to address user pain points. For the home screen, I prioritized an easy way to add a new scan.

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From Paper to Digital

I then brought my idea to an interactive digital low-fidelity prototype and brought it to five potential users to collect feedbacks.

FireShot Webpage Screenshot 007 Morgas Resturant APP – Figma www.figma .com

I then brought my idea to an interactive digital low-fidelity prototype and brought it to five potential users to collect feedbacks.

Preoccupations – Good About – Improvments

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I MADE SOME MAJOR CHANGES

1. Changed the Navigation Path

I created a clear structure so that the user understands the difference 

Usability removebg preview

2. Better Instruction

The early design did not include clear instructions for the user to scan and save a postcard. I added the instructions to make it clear for the user to follow.

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High-Fidelity Prototype

FireShot Webpage Screenshot  009    Restaurant Booking Mobile App   Figma    www.figma .com removebg preview
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